留学へ・・・準備

留学が決まってから、実際に出発するまでの準備といっても、相変わらずテレビ講座、ラジオ講座、そして学生センターという日々でした。実は、クラブ活動が忙しく、なかなか心も身体も準備に向かっていない、そんな状況でした。


この間、やはり留学準備をもっとしなくてはと思ってクラブを辞めると言い出したら、先輩、同期に間から猛反対に合いました。会社を辞めるときも、止めてくれる人はいなかったので、後にも先にも、慰留というのを受けたのは、この時だけでしょうか(笑)


いよいよの出発についても、ほとんど覚えていないのはどうしたことでしょう。記憶があるのは、アラスカで一旦飛行機が降りたこと(そこで、うどんか何かを食べたような気がするけれども、その食堂で多くの日本女性=お母さん方=が働いていたのが妙に印象的です。

 

再び目が覚めた時に、窓の外は青い空、眼下にはプール付きの家々が見えていて、「アメリカに来たんだ!」と思ったことが思い出されます。


飛行機に乗るのも初めて、外国に来るのも初めて。。。ただ、あまり不安感はなく、ワクワク感で一杯でした。空港に着くなり「災難」が待っているのも知らず。。。。。

 

通訳技能向上センター金融業界集中セミナー(ウェブ講座)

 

コメントをお書きください

コメント: 3
  • #1

    Dacia Renninger (金曜日, 03 2月 2017 06:31)


    Very good blog post. I definitely appreciate this website. Thanks!

  • #2

    Fae Gillie (日曜日, 05 2月 2017 18:29)


    I like the helpful information you provide in your articles. I will bookmark your weblog and check again here regularly. I am quite certain I'll learn plenty of new stuff right here! Good luck for the next!

  • #3

    Linnea Udell (火曜日, 07 2月 2017 17:43)


    Fantastic goods from you, man. I have remember your stuff prior to and you're just extremely great. I actually like what you've acquired here, really like what you are saying and the way in which wherein you say it. You are making it enjoyable and you still care for to keep it sensible. I cant wait to learn much more from you. This is really a tremendous site.